24 April 2011

The Story

Thanks God, Fit dah suruh I cerita. So cerita penuh dekat chat box tu :)


Today
weh
kenapa?­ ­
kau dengan ejad apa cite ?
kau nak support aku ke­ ­
kau nak support diaorang?­ ­
back up aku baru aku cerita­ ­
takk
aku taknak belah sape2
cerita je
chill okay
-.-­ ­
okay­ ­
aku ada probs dengan ejad dari hari isnin­ ­
aku nak break­ ­
but ejad taknak­ ­
fine, aku pun sayang dia lagi­ ­
tiba tiba aku oline­ ­
aku tengok dia ada update status­ ­
'Break up is not the way to solve all the problems :)"­ ­
status dia yang ni­ ­
aku pun balas lah­ ­
aku update pulak­ ­
"You should know "sometimes break up is the way to solve all the problems". Also can stop us from hate each other more and more. Lemme go"­ ­
but time tu aku dah okay dengan ejad­ ­
tiba tiba dola masuk campur­ ­
lagi lah aku hangin­ ­
apahal dia nak masuk campur­ ­
nak bagi nasihat apa semua­ ­
lepas tu dola update status­ ­
?
kejap lah­ ­
nak cari status tu­ ­
haha
okay
haa­ ­
dola update­ ­
"Dik , nak hidup ni bukan senang, setakat cakap ikut mulut boleh lah . Tengok last last makan diri sendiri , haha" ­ ­
aku lagi lah sakit hati­ ­
dia bajet dia dah besar besar­ ­
aku tau ah dia best friend ejad­ ­
tapi arna best friend aku tu pun tak masuk campur­ ­
dia just suruh aku chill­ ­
dola dah over sangat lah kan­ ­
aku pulak update­ ­
"Jangan nak kecoh sangat lah kan bang, setakat tua setahun dua nak bagi nasihat lebih. Macam lah dah hidup lama kat dunia ni. Kencing pun tak lurus lah braii. Jangan nak keoh sangat lah eh, please :)"­ ­
a few days later­ ­
dola balas lagi­ ­
tapi kat status je­ ­
dia tak berani pulak nak hadap aku depan depan­ ­
hari rabu tu aku online­ ­
rabu minggu lepas­ ­
aku tengok profile dola apa semua­ ­
then nampak status yang ni­ ­
"dah malu diri sendiri pun nak perli orang ke oii, bak sini tengok macam mana pergi dia"­ ­
aku chill lagi­ ­
then aku tengok comment status tu­ ­
ejad ada comment­ ­
kau tengok sendiri link ni fit
aku sakit hati ah bila dia cakap
Tak , untuk perempuan yang ubah hidup bestfriend aku jadi macam sial . Opps
memang dah sial sangat ah macam tu
then aku chill lagi
afiq update status
mula mula dia post
Aku harap gagal lah SPM kau tahun ni kalau banyak sangat busuk hati dengan orang :)
SIAL AKU RASA NAK REMBAT KEPALA DIA
AKU DAH NAK OFF
NAK CALL EJAD
THEN TAK SAMPAI BERAPA MINIT
AFIQ UPDATE LAGI
DIA CAKAP
"KAU PERGI BESARKAN TETEK KAU DULU BARU NAK TENGOK KITAORANG KENCING LURUS KE TAK"
KALAU KAU TENGOK WALL DIA MEMANG TAKDA STATUS TU
TAPI AKU SEMPAT BACA
AKU DAH FUCKING PISSED OFF
TERUS OFF
CALL EJAD
AKU TANYA DIA KAT MANA
DENGAN SIAPA SEMUA
DIA CAKAP KAT MAJU
LEPAK DENGAN DOLA, AMIE, AFIQ
CONFIRM AH DIA TAU PASAL MEMBER DIA UPDATE STATUS SIAL TU
AKU CAKAP AH DIA TAU KE TAK
DIA CAKAP TAU
THEN AKU TANYA DIA ASAL TAK BACK UP AKU
THEN TAK SEMPAT DIA JAWAB
AKU CAKAP AKU NAK BREAK
THEN TERUS LETAK PHONE
DIA TEXT AKU LEPAS TU
DIA CAKAP DIA TAKNAK BREAK LAH APA SEMUA
AKU NAK JUGAK
BUAT APA ADA BOYFRIEND TAK RETI BACK UP GF SENDIRI
JAP
ADA LAGI
HAHA
then
ada lagi ?
haha
okay
sampai ke malam
aku dah mencarut carut kat tuition
arna pun tgh sakit hati
lagi ah kuat kalau dia dah mencarut
memang gila babi kitoarang maki afiq
habis tuition
aku text ejad
dia tak text aku
memang sial
aku tanya dia
"apa perasaan you bila bestfriend you, dolah update status kutuk gf you"
dia explain apa smeua
then aku tanya lagi
aku cakap ah aku bengang yang afiq update status pasal tetek tu kan
sensitive kut
bila dia dah explain
aku pun dah puas
aku still nak break
sebab buat apa nak ada bf tak backup gf kan
aku tukar status relationship
esok pagi, hari khamis tu
dalam pukul 5 pagi
aku text dia
aku tanya dia "kita dah break kan?"
then dia cakap tak
apa benda ntah kitaorang merapu
then dia cakap dia nak masa satu hari nak cool down
sial ke tak sial?
aku yang kena kutuk dia pulak nak cool down
sepatut nya
dia yang cool down aku
tapi dia yang melebih
fine
aku bagi dia masa
hari khamis tu aku tak text dia langsung
aku nak tukar number
then number yang lama aku nak bagi anra
aku suruh arna text ejad
"weyy aizad, ni arna. najah tak guna number ni dah. dia dah beli number lain"
respond macam haram
dia tak tanya pun arna number baru aku
aku chill lagi
aku pergi koko aku nampak adik dia
ku panggil adik dia
tanya dia
"aizad pergi bieber eh?
akmal relax je cakap "aah"
aku terus menjerit jerit kat kantin skeolah tu
semua budak form one aku langgar
terus jumpa arna
dia tengah berlatih sorak
cerita kat dia apa semua
arna maki ejad
aku kata takda guna maki dia
then,
habis koko aku lepak maju dengan arna, nabilah semua
aku mintak number lama tu kat arna balik
lepak lepak
then nampak afiq
dia senyap pulak
apahal tak berani nak cakap besar
ingat kan dah bagus sangat dah update status suruh aku besar tetek apa semua
aku malas nak gaduh
aku senyap
tak sampai lima minit bila afiq sampai kitaorang semua blah
malas nak hadap dia
tima kat maju
memang kitaorang kutuk gang hot tu lah
sampai ke malam
aku tak text dia langsung
aku bagi dia masa
hari jumaat pukul 5.00 pagi
aku missed call dia dua tiga kali
the dia angkat
memang dia kena teruk ah
aku marah ah dia
dia cakap nak cool down
tapi boleh pergi bieber
dah lah tak cakap kat aku
then aku cakap ah kat dia
yang aku jumpa afiq
then afiq senyap je kan
aku cakap apahal afiq senyap
memang semua bajet bajet hot je
gila teruk ah kena ejad
then dia taknak jugak break
balik sekolah tu
aku text dia
aku cakap ah aku nak afiq, dola azmie mintak maaf je kat aku
then dia boleh cakap
kalau duduk satu table gerenti gaduh jugak
aku cakap salah aku ke sekarang ni?
gaduh lagi
then aku fikir cara budak matang
aku cakap
"kalau nak go on lepas solat text aku, kalau tak text thats mean declare break
lepas solat dia text aku
tapi kitaorang macam awkward
macam ntah lah
tapi pelik ah
aku reply sikit sikit
then ejad mintak maaf apa semua
aku cakap kan senang kalau time aku call dia petang rabu tu
dia terus mintak maaf
kalau tak aku tak cakap pasal break
aku nak dia say sorry untuk pihak member dia
then petang tu kitaorang lepak maju lepas habis koko
ejad mintak maaf kat arna, nabila semua
sebab hari rabu tu
diaorang ada lepak maju jugak
table dekat dekat
then arna terpandnag ejad
dia nak senyum kat ejad
tapi dia tengok ejad macam kerek
terus dia tak jadi senyum
aku cerita ah kat ejad
then dia mintak maaf
pasal afiq punya status tu
aku cerita kat abang aku
memang abang aku nak cari afiq malam tu jugak
tapi aku suruh dia chill je
kalau jumpa baru belasah
but ntah lah
afiq tu tak guna pun
fikit bagus je
thats all fit
thank you
bye
hahaha