24 July 2010

If I Can Reverse The Time

First at all, i know, some of the readers have read this entry but this new one it's not copy & paste but i do by re-call my memory. "Hello, encik memori al-lebih terkurang, tolong bagi saya memori masa sesi autograph BEAST B2ST hari itu?". Encik memori al-lebih terkurang menjawab "Baiklah, puan seri memori card terpenuh, saya tolong ingatkan kembali". Okey, entry kali ini mengisahkan tentang sesi autograph BEAST pada 27 June 2010 yang aku pergi hari tu dengan Arna, Afiqah, her siblings and her beloved father. Mula-mula aku ingatkan Arna's mother yang hantar suddenly, afiqah text arna and she said yang her father yang hantar since all her siblings nak jumpa BEAST! Aku tak kisah lah sebab aku menumpang orang then, afiqah's father has something to deal with dekat Sungai Buloh, then aku tangkap banyak gambar termasuk lah yang ini :


Masa on the way, dalam kereta, afiqah pasang CD's and lagu korea are the most i heard and her father and her brother yang kecil tuu pun sama tumpang kaki, seriously, aku suka, nampak happy saja. Yang aku pula, bila nampak vehicles lalu sebelah saja aku cakap 'nak pergi tengok BEAST juga lah tuu'. Then bila dah nak sampai area One Utama, Afiqah's father tersalah masuk jalan, semua dah menjerit padahal baru pukul 4.00, BEAST datang pukul 5.00. Afiqah and her siblings gave their father other ways to go to One Utama sebab takut lambat nak u-turn semua. Akhirnya, kiteorang sampai juga One Utama, bila dah ambil parking ticket, nak cari parking, kecoh lah semuanya dalam kereta tolong mencarikan parking, pusing punya pusing, last-last aku yang jumpa, bila dah siap parking semua turun macam nak cari gaduh. Then jalan nak masuk One Utama macam nak lari pecut :) Time nak masuk entrance tu, aku and arna and afiqah nampak orang ini, dia pakai heels tapi dia jalan kaki macam nak terkepak-kepak. Bila dah masuk, terus cari FCUK store. Bila dah nampak FCUK store terus lari, and nampak gila ramai orang, ingatkan tak ramai tapi sumpah ramai! then semua dah menyelit nyelit, tapi jumpa satu port yang sangat elok. Masalahnya, gurad gurad kat situ, suka bising, hangpa memang selamat, lain kali kalau ada autograph session aku bawa cabai biar aku cabai bibir hangpa bagi terjuih sikit, heee (macam bunyi puas hati sikit). Guard tuu cakap 'belakang sikit, belakang sikit, sana sikit, sana sikit', tapi nasib baik aku ternampak seorang pakcik gurad melayu, senang sikit deal. Tapi, marah punya marah deat guard guard tu, ada satu gambar yang guard tu tolong capturedkan :


Tunggu punya tunggu, dyeorang pasangkan lagu BEAST, karaoke semua orang dekat situ. Tak cukup kalau dengar lagu LIVE without dancing and screaming. itulah yang aku buat, have fun kan? Tunggu BEAST buat aku berpeluh-peluh, aku mintak tisu dekat arna, dia bawak dua helai, itu pun dia mabil dari kereta afiqah. satu dia dah guna dalam kereta, so, tinggal satu. last-last, dia kepakkan tisu tu, dia bagi sepatuh je, apa yang boleh aku lap kan? tapi takpelah, baru orang tahu. everytime, ada kereta lalu, mesti semua orang toleh and jerit, kelakar betul! walaupun bukan kereta BEAST, dah jerit macam terkeluar anak tekak then masukkan balik anak tekak kiteorang tak marah pun :) BEAST are our husbands right arna & afiqah? Bila BEAST datang semua jerit-jerit, ini betul betul BEAST datang. seronoknya~ Yo Seob mula-mula sampai macam sombong, masa dalam kereta dia tak lambai pun, maybe dia penat or get shock sebab ramai sangat fans BEAST dekat Malaysia. Yang paling best bila dyeorang naik atas stage je, aku dapat tangkap gambar Jun Hyung & YO Seob perfectly! CLEAR! nampak dia pandang dekat camera aku. Bila yang paling lama beratur dari pagi, minta autograph dulu. aku, arna and afiqah, menjerit-jerit panggil BEAST. arna yang paling rock&roll, dia jerit, semua pandang then semua tergelak-gelak :)



Then ada photographer from newspaper & magazines mana entah tangkap gambar dekat kiteorang. Bila dia suruh angkat tangan, kiteorang pun angkat tangan. yang paling kelakar, bila kiteorang tengah menjerit pangill BEAST, dyeorang tangkap gambar, kelakar betul! macam mana entah rupa aku time tengah menjerit. Aku ada gambar photgrapher tu :) Then ada seorang cameraman and host dok temubual semua.


Mula mula ingatkan, nak line up lah, nak minta autograph but kena ada original CD's. So, I'm not buying it, only arna and afiqah buy it. so, aku duduk lah dekat tepi backstage dengan pakcik guard tu. Semua melayu, aku pun beriya-iya lah menangkap gambar BEAST, tapi boleh gambar yo seob je sebab dia yang paling hujung. Masa tengah dekat tepi tu, ada dua tiga orang perempuan, friendly juga, dyeorang jerit panggil yo seob tapi tak kuat. so, aku count sama-sama then jerit sama sama, terus yo seob pandang. Kali kedua, aku seorang je jerit, aku jerit, yo seob tak pandang, kali kedua aku jerit dalam nada marah terus dia padang and lambai and Hyun Seung pun lambai, seronok betul! Then aku mintak tolong pakcik guard yang mula-mula aku jumpa tuu tolong tangkap gambar, dia naik atas stage tangkap gambar Du Joon! baik hati gila lah pakcik ini. Ada empat orang yang baik dengan aku, ada siap borak lagi dengan aku, yang sorang je jahat, dia tolak tolak kiteorang suruh kebelakang, dia cakap 'korang boleh ketepi tak, nanti aku marah, korang tak suka, nanti boss aku marah'. Jahat oh pakcik tu! Then, ada seorang pakcik ini, dia pakai baju warna kuning, so, aku pnggil lah dia pakcik kuning, dia block aku nak tangkap gambar Yo seob, lepas tu aku jerit lah 'pakcik kuning, tepi lah, pakcik block' then semua pakcik pakcik kat situ panggil dia pakcik kuning juga. Then dia macam merajuk dia cakap 'pakcik apanya, panggil abanglah'. Then ada pakcik ini, sibuk nak aku tangkap gambar, tapi aku tak tangkap pun :) Bila, arna and afiqah dah naik, semua tunggu sampai BEAST betul betul balik, kalau korang nak tengok video BEAST sepenuhnya, boleh tengok dekat youtube account aku : http://www.youtube.com/user/ximanderify







We're leaving BEAST, see you again, hope so :)