05 January 2012

4th January 2012

Picture & editing by me.

Yesterday at Ayamas was major chaos! I worked on 12,30 till 6.30. So mama send me early sebab she need to fetch my sibs, settle school stuffs apa semua. Sokay lah, so I went to Maju lepak minum jap. Being treated well with the mamaks. Mula mula salah hantar air, so dia tukar balik. I aksed for limau ais, dia hantar teh o ais limau. Pastu ada sorang mamak ni tanya "Makan tamo?". Jawab lah balik "Takmo, puasa". Pastu mamak yang salah hantar air tu terus patah balik, bawak lari my limau ais. Cit! Lekeh lekeh kan aku -.- Pastu mamak mamak kat cashier pergi tinggi sorang sorang guna tape. Alaaa tape yang ukur kayu tu. Yang keras tu. Heh. Punya lah gelak aku tengok mamak mamak ni. Tengah syok syok tweet tetiba blackout kejap. A few mins jerr, then continue tweeting. Walk back to Ayamas around 12.25. Buat kerja apa semua. Staff yang duty is Sidki, Hakimah and I. Manager is Miss Syidah. Buat lah kerja apa semua. Lap cermin, susun meja, sapu, mopping. Usual works lah. Around 1,30 camtu Hakimah cam dah kabutz gila nak balik. Keluar masuk apa semua. Kerja buat cam taik (-.-t) Tiba tiba Sidki cakap "Weh kim kau kalau nak balik balik je ah. Menyampah pulak aku tengok kau ni". Hakimah melawan balik. Aku yang kat cashier ni terpaksa tadah telinga dia bebel sorang sorang dekat fridge. Dia cakap manager pun itu ini, tak appreciate dia buat kerja lah apa lah. Nak appreciate pe jadah nya kalau buat kerja macam sial -.- Sebab dia buat kerja cam sial aku kena buat semula kerja dia. Before dia balik pukul 2. Sir Fadli baru balik from bank. Hakimah cakap dia nak resign. Eh? Yeayyy! :P hahaha Tiba tiba en, abang Hakimah, Fikri Yazid tu datang Ayamas. Dia tolak pintu dengan muka kereknya dia cakap "Panggil Sidki jap". Cehh kau nak marah Sidki sebab dengar cerita dari pihak adik kau. Eh pundea you can go die now. Please. Pastu dia masuk balik since Sidki tengah busy kat kitchen, dia cakap "Malam nanti aku datang". Podahhh! Konon gangster zzz So lepak lepak dengan staff. Anwar and Kak Yana. Customers time budak sekolah agama je ramai. Pastu dah sunyi sepi Ayamas. iLikeit iDuduksaja. Then before balik teman Kak Yana pergi pasar malam. Jalan punya jalan tetiba nampak abah aizad dengan muka seriousnya. Dalam hati aku "Kang mesti ada mak dia jap lagi ni. Malu malu". Haa memang sah, mak Aizad kat belakang sikit dari abah dia. Then mak Aizad dah senyum dah, aku pun senyum lah :D heheh Eeee segan gila dengan pakai baju kerja, gila selekeh, berlendir euwww! Salam tangan mak Aizad. Then dia tanya "Baru balik kerja ke?". Aku terus cakap "Aah". Padahal tak habis kerja lagi. Nervous you know?! Then we walk away, ecehh! haha :P Terserempak dengan mak Aizad for the second time, me just smile sebab takkan setiap kali jumpa nak salam. Amboii melebih sangat tu. Senyum je lah aku mampu since parents Aizad berpegangan tangan, seiring dan sejalan hewhew :P Pewitttt! Mama babah fetch me from Ayamas. Terus dinner at Meru.

4th January 2012 x