29 December 2011

Working Life


"Morning shift is so killing me" - I keep it safe inside my mind. Yes, it's killing me. Today there is no boy at all. Only Miss Shidah, Hakimah and I. Miss Shidah asked me to help her in the kitchen. Opening kedai Hakimah lah yang buat which is susun meja, ngepel (mopping), sapu, lap cermin all that stuff lah. So Miss Shidah and I kena masak roaster, nasi, masak snackers. Bila dah settle semua tu. I get out from the kicthen dengan pakai the Phua Chu Kang boots, beza nya he's yellow in colour mine warna hitam. Kemas! The black shoes from Cotton On yang Aizad gave me dah rabak :/ And lencun. That's why I need to wear that hilarious boots -.- Tioba tiba nampak baldi mop kat depan pintu kitchen. I asked Hakimah nak buat apa mop ni. Dia cakap nak mop. Why dia yang tak mop?! She expect that aku settle kitchen then aku yang mop. Dia lah dengan mop cam taik, sapu cam takda tangan, dengan cermin tak berlap! Hampas! Semalam aku sorang buat opening, luar dalam siap mop. Miss Fie dengan Akmal just settle kitchen je. Mentang mentang aku baru kau nak aku jadi balaci kau. Sorry ah, kalau manager suruh aku buat. So dia mop apa semua. And dia tak habis habis kutuk Akmal. Cakap Akmal tak tolong dia, bila Akmal nak her help baru lah cakap elok elok apa semua. Serabut! Dengan Miss Siti yang off today, datang datang membebel bebel kat Miss Shidah. Ya Allah haihhh! pening kepala tau nggak?! Dengan aku kena pergi fax, beli barang apa semua. Bodoh ah asdfghjkl!

Then staff shift night masuk which is this girl, her name is Yana. Freaking gedikz like hell you know? Sometimes she pretty kind but sometimes annoying gila. I know I am new and dia dah lama for 4 months if I'm not mistaken. So semua benda dia nak buat. Dia nak orang tengok dia buat kerja. Fuck chuu -.-t

Before balik tadi, I'm so freaking pissed off. Cam sakit hati gila babi. Anwar disturbing me. And Sir Fadli call me dia nak tanya apa semua. I said nak resign, dia tanya kenapa. I said penat lah apa lah. But out of sudden dia punya tembak memang tepat he asked me "Najah bengang dengan siapa?". I keep silent and said nothing. Nak blah and Sir Fadli tarik my baju. No, not the dramatic one, dia tarik hujung baju. Nahhh I don't like orang cakap aku tak buat kerja padahal aku buat kerja. Cam sedih lah bila cerita kat mama she said aku yang tergedik gedik apa semua. Only Aizad know how my work is. Dia tengok :') I'm not tough enough ma, I'm not like Abang. We are different.

Akmal call me, cakap jangan resign. Anwar pun, he text me cakap jangan resign. Dalam keterpaksaan, there's two heart feelings I need to take care. I have fun working with both em'. Kacau diaorang bila tengah smoke. Oh yes, I miss Umar too :( His jokes, his annoying attitudes, his kindness. I call him Fly Junior sebab dia ada taik lalat macam my borther ngehngeh :p

Tomorrow shift with that annoying Sidki. Yang tak habis kacau aku. Aizad depan mata pun still nak flirt dengan aku. Makahai -.- And yeayyy! Esok Aizad balik hihihi He will send me to Klang for that damn kursus motor haihh Patut nya sabtu ni aku off day nak keluar jenjalan dengan Aizad haih Takpa settle license dulu Najah ;)